Cautare

marți, 2 decembrie 2014

SPIRITUL SI MOARTEA

“Acum  si-a dat duhul  
In  sticla  fumurie a ferestrelor cabinetului se  aud  batai disperate ;”domnu doctor  domnu  doctor  veniti ,sotul meu   este  foarte  grav veniti repede   “ .
Era  sotia  unui  vechii pacient    ,diabetic  hipertensiv , mai  multe  accidente vasculare  la activ .paralizat   de  o parte si de  alta  cu  deficit de  vorbire si deglutitie ,nu  a mai vrut sa se interneze  ,degeaba  au  insistat  fica doctorita si verisoara Adriana ,domnisoara  batrina  la aproape  optzeci de  ani .
“Veniti  repede    grav  de data  asta nu  cred ca  mai scapa  
Tunete fulgere    o ploaie de vara  cu  stropi  mari ,prin baltoacele   formate  rapid  sub    umbrela ineficienta .
“l-am  rugat de atitea  ori si eu  si Adriana sa  vina sa-l interna-ti,nu  vrea sa-si  paraseasca  patul de care  s-a lipit de  aproape  cinci ani , cel putin din camera  nu  a mai  iesit de  sapte  ani
Domnisoara    Adriana   este    figura  cunoscuta  in  peisagiul Targovistean   , nu  a fost  casatorita  niciodata si   trait  alaturi de mama sa ,doamna  Ionescu    pe  care  am  reusit sa  o ajut sa depaseasca cu  sase ani venerabila virsta de  nouazeci .
Am  cunoscut-o cind mi-am cumparat  Dacia  .
 iubeam  atit de mult incit  eram in stare s-o parchez in  Casa Mare  cum a facut taica-meu  cu  motocicleta  .
Am  vorbit  cu  domnisoara  Ionescu sa ma primeasca  cu masina in curte .
Daca  tot  m-a  primit  am facut si un fel de  polatra din  teava   sudata si acoperita  cu onduleu .
Ne-am inteles la  chirie  .
Am platit  onorabil
Cind  dupa trei  ani am  vrut sa plec  ,am  vrut sa-mi iau si  garajul.
‘’Nu  se  poate   .Tot  ce  e in curtea mea  e al  meu “
‘Da  domnisoara   asa sa fie  
De  cinci zeci de mi de ori as  fiputut sa-i  spun  atunci cind ma chema la  maica-sa   la  capatii .
Oameni  din pacate  uita repede   si mai ales ce nu le place .
“Mai avem putin   si ajungem, de  n-ar  muri ”
Am incredere in dumneavoastra   ,l-ati  ajutat  de atitea  ori  .”
Am  chemat-o si pe  fica-mea  de la servici , e  medic  de  familie “
Cu  ea  l-am  lasat  .“
„Si  nu  la-ti mai  scos  din camera  de atita timp “
intreb  printre  stropii de ploaie ,asa  sa  mai  schimb  discutia .
casa micuta  de lemn, batrina de tot  si  bolta de vita frumos  mirositoare a capsunica .pacientul  meu intins pe spate ,palid transpirat  cu  respiratii rare  privire  fixa areactiv .
“vreau sa  face-ti  totul sa-l salvam “
Tensiune  mica  abia  perceptibila  ,inima  abia abia se mai aude .
Ii  montez o perfuzie  ii fac o injectie .
Liniste liniste  se aut  doar  respiratiile  greoare  dificile   .
Din ce  in ce mai rar se  aud  ..... pauza   respiratie  pauza   .
Apoi   pauza mai lunga   si  un oftat , din suflet .
Toti  trei  ii  urmaream fiecare  tresarire   un  scirtiit ciudat se  aude...  pacientul  pare ca  este  cuprins  de  liniste Un  nou  oftat , din nou  un SCÎÎÎRŢŢŢ puternic  in toata  casa se aude  ,toti trei  ne uitam  unul la altul  ,toti am constientizat l-am auzit  si ne-am  prvit unul pe  altul  speriati.
“Acum  si-a  dat  duhul  “spuse  sotia  bolnavului
Am  privit  pacientu-l  ;parea ca  zimbeste ,tare-mi  venea s-o iau la  sanatoasa .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu