Cautare

miercuri, 18 iunie 2014

Depresie

La  Mănstirea  Dealu  spital cu  mai  multe   specialităţi,    ,am  avut o colaborare  frumoasă şi interesantă  chiar  şi  cu  colegii mei psihiatrii .
Unul  dintre  cei mai  buni  specialişti în  psihiatrie     ,din păcate  decetat  ,renumitul dr  Nicolae   cam de aceeiasi virstă cu mine  ,psiholog  psihiatru  psihoterapeut ,şahist  cunoscător al limbii ruse  ,citea  clasici  ruşi in  original ,î-mi  trimite într-o bună zi o pacientă  pentru un  consult de   neurologie  .
Motivat  de faptul  că  o  boala  psihică  este  suspectată  întotdeauna de  o boală organică ,colegul meu  îmi  trimite  o doamnă ,tinerică de  altfel  de  vre-o  treizeci de ani  necăsătorită.
-te  rog să  o  consulţi foarte amănunţit  şi  ar  fi bine să   o    primeşti  în camera de  gardă  .Vreau să  precizez că prin cameră de  gardă noi  înţelegem  camera   unde se  retrage medicul  dacă nu  este solicitat  la  urgenţe .
Tare m-am  mirat  şi eram curios   de  ce  insistă  colegul meu să  o primesc  pe  acea   pacientă  ,într-un  spaţiu destinat  medicului.
Eram  cam  stînjenit  de  situaţie ,   ea  tănară  eu  tînăr  .
-bună  ziua  domnule doctor  ,
-bună  ziua
Era  o  doamnă  de  condiţie  medie  uşor  neîngrijită  în haine  de  spital cu  privirea  în gol .
-Domnule  doctor  mă  simt  tare  rău ,
-Bine  dar  ce  s-a întîmplat ? ,
-Domnule doctor  sînt  paralizată de la  brîu  în  jos
M-am uitat   la ea  ,   a venit  pe  propriile  picioare    nu  prea  părea  paraliztă
-Dar  văd  ca  mergeţi  bine   ce  probleme aveţi ?
-Nu-i  vorba  de  mers
-Vă  simţiţi  picioarele?
-nu-i vorba  de  picioare  ....
-Atuncii ?
-Domnule  doctor  stiţi   .. mi-e  ruşine  să  vă spun    ..nu  simt  ....între  picioare ..
Există  situaţia în care  din diverse  motive  organice  .de  obicei o  compresiune  pe  rădăcinile  nervoase  ale nervilor  spinali  dată de  o   discopatie  vertebrală  sau  o tumoră vertebrală  poate  apare  sindromul  de   coadă de  cal , sindrom  destul  de des  întînit  .
Acum am înţeles  de ce  era  nevoie  de  condiţii speciale    pentru  consultaţie  .
-Nu  pute-ţi  urina?
-Pot  urina
De  obicei  cei care au problede  de  tipul  cozii de cal  au  probleme de micţiune   fie,   că  nu pot urina de loc  ,se  ajunge  la glob  vezcal  ,fie că  au  micţiuni imperioase   sau  chiar  nu  simt  cînd  trebuie  să urineze şi  se  trezesc uzi .
Au de asemeni  anestezie  între  picioare în zona perineală  incluzind   organele  genitale  şi  de asemeni  au  probleme cu scaunul  fie se  constipă  fie  nu simt cînd  trebuie să  facă  şi se  trezesc  doar cu  urme de  scaun .
Este o  mare invaliditate  şi  de obicei după cauză   uneori  nu  se  poate  rezolva .
Problema  grea este cu  urinatul
Scaun   pot avea la  două  trei  zile dar  de urinat  trebuie cel  puţin  la  trei patru ore  ,în caz  contrar  se  ajunge la  glob  vezcal  ,situaţie  urgentă ce necesită  introducerea  unei sonde  permanente  pentru  golire,  folosirea  intermitentă  a  cateterelor de unică folosintă intră  în  discuţie  de asemeni .
Am înţeles , trebuia să  verific dacă are   anestezie  în  zona  perineală.
-Scaun   aveţi  zilnic ?
-Da
-Nu  simţiţi cald  rece  sau durere în zona  perineului  ?
-Ba da  dar  ...
-Nu prea înţeleg
-Nu-mi simt  un  punct  nu şiu cum să  spun , clitorisul domnule  doctor .
Da,  cam  ciudat , se  poate şi aşa  nu  prea  înţelegeam însă  ,cum  ar  fi vrut  colegul meu să consult  pacienta ,oricum  şi asta  poate  fi o suferinţă .
-De  cănd  aveţi  această  problemă ?
-Domnule doctor  ştiţi  de  cîteva luni , după  ce  am  avut  o discuţie  cu   sora  mea mai mare
Am   înţeles .  Simptomatologia  a apărut   nu în urma unui  efort  fizic  sau  al  unui traumatism , ci  dupa  o discuţie  cu  soara ,   deci  cauza  poate  fi  funcţională  nu  organică .
Ciudat  este  că  are doar  numai  un punct în suferinţă  fără durere  ci doar  o  anestezie într-o zonă  mai  delicată .
-I-am  povestit  că  am  un   prieten
- Bine dar  nu e nimic rau  în asta
-Si  eu  am zis la fel,   sora mea este  mai catolică de  felul ei , şi deşi  am  treizeci de  ani  are pretenţia  că  trebuie să mă mărit  fată mare .
-Prietenul meu   un   băiat  deosebit , m-am înţeles  foarte  bine şi ne şi  planificasem
să ne  căsătorim .Eram atît de  fericiţi  ,ne  înţelegeam perfect,ne potriveam  din toate punctele  de  vedere ,
-Si sexual?
-O  da ,mă facea să mă simt  împlinită
-Bine dar  care e  problema .?Daca -ţi plăcea    şi  vă  întelegeaţi    ,era  problema voastră intimă  nu  trebuie să dati socoteă nimănui.
-Eram atît de  fericită  încăt  nu  m-am putut  abţine  să  nu-i  împartăşesc şi  sorei mele  tot  ce  trăiam.Am  făcut  greşala să o consider  mai mult  decît  o  sora  , o  prietenă, eram extaziată şi  nu    am  putut  să  nu –i  vorbesc despre  aspectele intime  ale  relaţiei  mele .
-Bine  dar   nu  e nimic  rău  dacă  tot  voiaţi să vă căsătoriţi.
-Aşa am crezut  şi  eu  dar  nu  a  fost  aşa ,s-a  înfuriat  rău cînd i-am povestit  cum mă .... cu  ....  mi-e  ruşine să  vă  spun  dar  înţelegeţi ...acolo unde  acum nu mai simt .
„-trăsnite-ar  să te trăznească  acolo  păcătoaso  ,iadu  o  să  te înghită  ai  făcut  păcat  de  neiertat  , ptiu să  nu  te  mai văd  şi nici nu vreau să mai aud  de  tine  ,nu mai eşti soră cu mine  destrăbălato”
-.Aşa  mi-a  vorbit  soră- mea bună   .
De atunci nu mai dorm nu mai măninc  nici apă  nu-mi  vine să mai beau şi plîng întruna .
 Tot de atunci  nu  m-ai simt nimic  între  picioare  ,cred că am  paralizat ,   aşa  o să  rămîn de acum  încolo  handicapată.Pe  băiat   nu mai vreau să-l  văd   ,deşi  nu pot  trai  fără el .
M-a impresionat  durerea  fetei  .
Problema  era  clar  psihică .Nu  am  consultat-o cum ar  fi  vrut colegul  meu psihiatru ,nici nu se  face aşa  ceva  dar ,i-am recomandat  fetei  investigatii care să excludă  afectarea organică a  rădacinilor  nervoase ;RMI   la coloana lombară , analize de  sînge  si o  ecografie  abdominală. Am recomandat  colegului  meu să  o trimită la  psiholog şi să-i prescrie tratament antidepresiv si sedativ  intens .
Fata n-a  ma-i  venit  la mine   deci  nu  ştiu  ce s-a  mai întîmplat  cu  ea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu